خاطره پرواز های هوایی

در اینجا من از پرواز های مختلفی که داشتم می نویسم

خاطره پرواز های هوایی

در اینجا من از پرواز های مختلفی که داشتم می نویسم

حتما برای شما هم پیش اومده که می خواید برید مسافرت و تو فکر اینید از کدوم شرکت هواپیمایی استفاده کنید و یا از کدوم شهر ها دیدن کنید یا کدوم فرودگاه ها توی دنیا بهترن؟
یا اینکه تا از اخبار پرواز ها خبر داشته باشید و ببینید کدوم پرواز با تاخیر بلند می شه و کدوم پرواز لغو شده.
خب توی این وبلاگ قرار راجع به اینا بگم.:)

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاخیر پرواز

اینکه پرواز شما دچار تاخیر زمانی شود یک اتفاق معمول در مسافرتهای هوایی است و مطمئنا برای همه پیش آمده است، اما باید یادآور شویم که این اتفاق به این معنا نیست که شما باید این رخداد را قبول کرده و درصورت پیش آمدن چنین شرایطی، منتظر زمان پرواز احتمالی در آینده دور یا نزدیک بمانید. در این بخش ما درنظر داریم شما را با “حقوق مسافران هوایی” در شرایطی که برنامه زمانی سفر شما طبق جدول زمانبندی از قبل تعیین شده جلو نمی رود آشنا نماییم.

اگر پرواز شما از جمله پروازهای شرکتهای اروپا بود و تاخیر داشت چه باید بکنید؟

درصورتی که شما در راه سفر به اروپا هستید و یا از مسافرت اروپایی بازمی ‌گردید و به هر دلیلی فرودگاه زمان سفر شما را به تعویق می‌اندازد، ممکن است بتوانید خسارتی از خطوط هوایی بگیرید. برای اینکار لازم است:

کارت پرواز و هر مدرک و سندی که مربوط به مسافرت شما است را نزد خود نگه دارید.

گاهی ممکن است کارت پرواز خود را نداشته باشید، در اینصورت می توانید از هر سند یا مدرک پروازی که دارای شماره رزرو یا کد reservation است، و یا شماره بلیط استفاده کنید. این شماره دربردارنده یک کد شش رقمی است که ممکن است شامل حرف و شماره یا شماره بلیطی با کد 13 رقمی باشد.

علت تاخیر پرواز خود را جویا شوید.

هر چه دلیل مشخصتر باشد وضعیت بهتر است. اگر آنها دلیل تاخیر را مثلا “شرایط عملیاتی” یا “مسائل ایمنی پرواز” مطرح کردند، سعی کنید اطلاعات بیشتری از آنها بگیرید، چرا که اگر تصمیم داشته باشید که شکایتی تنظیم کنید، این اطلاعات خیلی با اهمیت خواهند بود.

زمان واقعی رسیدن به مقصد نهایی خود را در جایی یادداشت کنید.

این لحظه، زمانی نیست که چرخهای هواپیما به زمین می رسد، بلکه زمانی است که هواپیما در حقیقت در را برای خروج مسافران باز می‌کند. با این توصیف اگر طول مدت تاخیر بیش از 3 ساعت بود، شما می توانید به جبران خسارت فکر کنید.

از شرکت هواپیمایی بخواهید تا وعده های غذایی و نوشیدنی های شما را تامین کند.

اگر مجبور بودید در فرودگاه طولانی تر از برنامه زمان بندی شده قبلی معطل شوید، بسته به میزان تأخیر و همچنین طول پرواز خود، خطوط هوایی باید غذا و نوشیدنی در اختیار شما قرار دهد تا راحت بتوانید این زمان را سپری کنید. این مساله را فراموش نکنید که آنها وظیفه دارند این کار را انجام دهند و این یک مهمان نوازی نیست. اگر اینکار را نکردند، از خودتان پذیرایی کنید و رسید هزینه‌ها را نگه‌داری نمایید. ما در گرفتن خسارت به شما کمک خواهیم کرد.

هیچ چیزی را امضا و یا پیشنهاداتی را قبول نکنید چرا که ممکن است در آینده به ضرر شما تمام شود.

این اتفاق می‌تواند شامل مواردی مثل پیشنهاد اغوا کننده یک سفر رایگان هوایی و یا وعده های توخالی دیگری باشد. گرچه ممکن است این پیشنهادات جذاب باشند، اما شما می توانید از حق خود برای جبران خسارتی بیشتر بهره ببرید.

اگر تاخیر بیش از پنج ساعت طول بکشد، شما میتوانید آن را کنسل کنید یا همچنان صبر نمایید.

اگر این تاخیر برنامه سفر شما را تغییر دهد و به هر دلیلی شما دیگر نخواهید به سفر خود ادامه دهید، از لحاظ قانونی می‌توانید علاوه بر دریافت مبلغ کامل بلیط خود، یک پرواز بازگشت رایگان به نقطه مبدا نیز دریافت کنید.

شرکت هواپیمایی مسئول اقامت شما در یک هتل میباشد.

اگر قرار است به مدت یک شب (در حالی که منتظر پرواز به مقصد خود می‌باشید) در مبدا بمانید، شرکت های هواپیمایی موظف هستند هزینه اقامت در یک هتل متوسط و همچنین هزینه حمل و نقل از هتل به فرودگاه را پوشش دهند. اگر این اتفاق رخ نداد، خودتان دست بکار شوید اما فراموش نکنید که رسیدهای مربوط به اقامت یا وعده های غذایی و همچنین رفت و آمد به فرودگاه را نزد خود نگه دارید. ما به شما کمک میکنیم تا تمامی این هزینه ها را پس بگیرید.

اگر تاخیر به وجود آمده باعث ایجاد هزینه های اضافی دیگری برایتان شده، حتما رسیدهای مربوطه را نگه دارید.

حتی اگر ضرر مالی در مواردی مثل هتلهای از پیش رزرو شده یا کرایه ماشین و یا دیگر هزینه های غیر منتظره بوجود آمد، چه در پروازهای بین المللی و یا اروپایی، با کمک خسارتگیر می توانید هزینه های آن را پس بگیرید.

با کمک ربات خسارتگیر بررسی کنید که آیا تاخیر پرواز شما واجد شرایط برای جبران خسارت است .

میخواهی بیشتر بدانی؟ تمام جزئیات مربوط به تاخیر پرواز شرکتهای اروپا را بررسی کنید و حتی بیشتر در مورد حقوق مسافر هواپیما یاد بگیرید.

اگر پرواز شما از جمله پروازهای ایالات متحده امریکا بود و تاخیر داشت چه باید بکنید؟

در این بخش شما می‌توانید راه کارهایی در شرایطی که پروازهای داخل ایالات متحده تاخیر دارند، یاد بگیرید.

کارت پرواز و هر مدرک و سندی که مربوط به مسافرت شما است را نزد خود نگه دارید.

گاهی ممکن است کارت پرواز خود را نداشته باشید، در اینصورت می توانید از هر سند یا مدرک پروازی که دارای شماره رزرو یا کد reservation است، و یا شماره بلیط استفاده کنید. این شماره دربردارنده یک کد شش رقمی است که ممکن است شامل حرف و شماره یا شماره بلیطی با کد 13 رقمی باشد.

غذا، آب و حمام را در تاخیرهای بلندمدت درخواست کنید.

اگر تأخیر تا 2 ساعت ایجاد شد، خطوط هوایی باید این حقوق را (غذا، آب، و حمام) به مسافران ارائه دهند. پس از 3 ساعت (4 ساعت برای پروازهای بین المللی)، آنها باید شما را از هواپیما بیرون برده و این خدمات را ارائه دهند، مگر اینکه بتوانند دلیل محکمی برای انجام ندادن آن ارائه دهند.

با شرکت هواپیمایی مذاکره کنید برای پرداخت غرامت که موجب ناراحتی شما شده است، اقدام نماید.

گرچه خطوط هوایی ایالات متحده متعهد نیستند که به شما این خسارت را بدهد، اما شما از آنها بخواهید. تیری در تاریکی است. حتیاگر مایل هستید کمی هم چونه بزنید، چراکه ممکن است بتوانید چیزهایی را برای جبران مشکلات خود بدست آورید، مخصوصا اگر شما مشتری همیشگی آنها هستید.

با کمک ربات خسارتگیر بررسی کنید که آیا تاخیر پرواز شما واجد شرایط برای جبران خسارت است .

اگر پرواز شما از جمله پروازهای بین المللی بود و تاخیر داشت چه باید بکنید؟

در این بخش شما می توانید راه کارهایی را درخصوص پروازهای بین المللی که تاخیر دارند، یاد بگیرید.

کارت پرواز و هر مدرک و سندی که مربوط به مسافرت شما است را نزد خود نگه دارید.

گاهی ممکن است کارت پرواز خود را نداشته باشید، در اینصورت می توانید از هر سند یا مدرک پروازی که دارای شماره رزرو یا کد reservation است، و یا شماره بلیط استفاده کنید. این شماره دربردارنده یک کد شش رقمی است که ممکن است شامل حرف و شماره یا شماره بلیطی با کد 13 رقمی باشد.

علت تاخیر پرواز خود را جویا شوید.

هر چه دلیل مشخصتر باشد وضعیت بهتر است. اگر آنها دلیل تاخیر را مثلا “شرایط عملیاتی” یا “مسائل ایمنی پرواز” مطرح کردند، سعی کنید اطلاعات بیشتری از آنها بگیرید، چرا که اگر تصمیم داشته باشید که شکایتی تنظیم کنید، این اطلاعات خیلی اهمیت دارند.

اگر تاخیر به وجود آمده باعث ایجاد هزینه های اضافی دیگری برایتان شده، حتما رسیدهای مربوطه را نگه دارید.

حتی اگر ضرر مالی در مواردی مثل هتلهای از پیش رزرو شده یا کرایه ماشین و یا دیگر هزینه های غیر منتظره بوجود آمد، چه در پروازهای بین المللی و یا اروپایی، با کمک خسارتگیر می توانید هزینه های آن را پس بگیرید.

 با کمک ربات خسارتگیر بررسی کنید که آیا تاخیر پرواز شما واجد شرایط برای جبران خسارت است .

به طور متوسط، 6.4 میلیون نفر در سراسر جهان تحت قوانین اروپا ” قوانین حقوق مسافر هوایی از سال 2015″ واجد شرایط برای جبران خسارت می باشند.

  • mahan rezazade
  • ۰
  • ۰

مقاله جعبه سیاه

در این مقاله درباره کاربرد جعبه سیاه در سقوط هواپیما ها خواهیم گفت و در باره بازخوانی اطلاعات آن

 

1- جعبه‌ی سیاه، سیاه نیست!

جعبه سیاه و رنگ آن که تقریبا هم رنگ پل سانفرانسیسکو می باشد

جعبه سیاه و رنگ آن که تقریبا هم رنگ پل سانفرانسیسکو می باشد

جعبه‌ی سیاه تقریبا همرنگ پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو است. یک تنالیته متشکل از سه رنگ به نام نارنجی بین‌الملل وجود دارد که در مهندسی برای ایجاد تمایز بین جسم و اطرافش استفاده می‌شود. پل گلدن گیت رنگ نارنجی تیره‌ و جعبه سیاه رنگ نارنجی فسفری دارد.

2-جعبه‌ی سیاه دو قسمت دارد.

تصویری از یک جعبه سیاه

تصویری از یک جعبه سیاه

با بروز هر سانحه‌ای برای یک هواپیما سوالات زیادی در مورد علت سقوط هواپیما مطرح می‌شود. پاسخ به این سوالات به کمک دستگاه ثبت اطلاعات فنی پرواز FDR خلاصهFlight Data Recorder و دستگاه ثبت صداهای کابین و هواپیما CVR خلاصه Cockpit voice recorder که در مجموع جعبه سیاه نامیده می‌شود. FDR مواردی از قبیل هوا ، ارتفاع ، شتاب عمودی و جریان سوخت را ضبط می کنند. همراه داشتن جعبه سیاه در تمامی پروازها الزامی است. این وسیله معمولا در دم هواپیما قرار می‌گیرد، چراکه احتمال سالم ماندن آن در حادثه بیشتر است.

3-جعبه‌سیاه اختراع یک استرالیایی است.

دکتر دیوید وارن مخترع جعبه سیاه

دکتر دیوید وارن مخترع جعبه سیاه

دکتر دیوید وارن (David Warren) پدرش را در سال 1934 وقتی فقط 9 سالش بود، در حادثه هوایی از دست می‌دهد. در اوایل دهه 50 ، دکتر وارن ایده‌ای برای واحدی داشت که بتواند داده‌ های پرواز و مکالمه های کابین خلبان را ضبط کند تا به تحلیلگران کمک کند تا وقایع منجر به تصادف را جمع کنند. او یادداشتی را برای مرکز تحقیقات هوانوردی در ملبورن به نام “وسیله ای برای کمک به تحقیقات در مورد حوادث هواپیما” نوشت و در سال 1956 نمونه اولیه دستگاه ضبط پرواز به نام “واحد حافظه پرواز ” ARL تولید کرد. اما 5 سال بعد بود که اختراع او مورد توجه قرار گرفت و سرانجام در انگلستان و آمریکا تولید شدند. با این حال ، استرالیا اولین کشوری بود که استفاده از این فناوری را در پرواز اجباری کرد.

4- متخصصان از لفظ جعبه‌ سیاه استفاده نمی‌کنند. چرا می گویند جعبه سیاه؟

پرواز نگار یا ضبط کننده اطلاعات پرواز واژه ای است که متخصصان از آن استفاده میکنند

پرواز نگار یا ضبط کننده اطلاعات پرواز واژه ای است که متخصصان از آن استفاده میکنند

اصطلاح جعبه سیاه مورد علاقه رسانه ها است ، اما متخصصان آن را اینگونه صدا نمی زنند. تئوری های مختلفی برای علت انتخاب نام “جعبه سیاه” وجود دارد ، از طرح های اولیه‌ای که داخل کاملا تاریکی داشتند ، تا توصیف یک روزنامه نگار در مورد “جعبه سیاه عالی” ، تا سرنوشتی که در آتش سوزی های پس از حادثه هوایی بر سرش می‌آید.
پروازنگار یا ضبط‌کننده اطلاعات پرواز (electronic flight data recorder) نامی است که متخصصان به کار می‌برند. نقش آنها پیگیری دقیق اطلاعات مربوط به پرواز ، ضبط تمام داده های پرواز از جمله ارتفاع ، موقعیت و سرعت و همچنین مکالمات خلبان است. برای بسیاری از هواپیماهای مسافربری متداول است که چندین دستگاه برای انجام این کارها داشته باشند تا در صورت خرابی اطلاعات راحت‌تر جمع آوری شود.

5- فقط 2 ساعت از مکالمه کابین خلبان ذخیره می‌شود!

جعبه سیاه تنها دو ساعت از مکالمات را ضبط می کند

جعبه سیاه تنها دو ساعت از مکالمات را ضبط می کند

حافظه ضبط کننده‌های دیجیتالی می‌تواند 25 ساعت را ذخیره کند. اما فقط دو ساعت صدای کابین خلبان ضبط می‌شود. CVR ها تعامل خدمه با یکدیگر و کنترل ترافیک هوایی را ردیابی می کنند .

اما همچنین سر و صدای پس زمینه ای را نشان می دهد که می تواند سرنخ های مهمی را برای محققان فراهم کند. نسخه های اولیه نوار مغناطیسی فقط 30 دقیقه مکالمه و سر و صدای کابین خلبان را ضبط می کردند.

6- یافتن جعبه سیاه ممکن است زمان زیادی ببرد.

جعبه های سیاه به یک چراغ مجهز هستند که اگر سنسور آن آب را لمس کند ، شروع به انتشار پالس می کند. آنها تا عمق بیش از چهار کیلومتر کار می کنند و می توانند 30 روز قبل از اتمام باتری ، یک بار در ثانیه “صدای زنگ” تولید کنند.

به این معنی که جعبه سیاه MH370 حدود 7 آوریل 2014 متوقف شد و دو سال طول کشید تا جعبه‌ی سیاه‌اش را پیدا کرده و داده‌های آن را جمع آوری کنند. جعبه‌ی سیاه اطلاعات ارزشمندی در مورد آنچه که قبل از تصادف رخ داده است ، ارائه می‌دهد.

نیروی دریایی ایالات متحده یک ردیاب ( Towed Pinger Locator) را برای کمک به جستجوی ضبط کننده های داده های پرواز MH370 ارسال کرد. این ردیاب برای مأموریت اضطراری استفاده می‌شود و هواپیما و کشتی‌های غرق شده تا حداکثر عمق 20،000 فوت را ردیابی می‌کند.

پیدا کردن جعبه سیاه

7- آنها واقعاً غیر قابل تخریب هستند!

FDR ها معمولاً در دو لایه به جنس تیتانیوم یا استیل ضد زنگ پیچیده شده اند و قادر به تحمل شرایط بسیار سخت هستند.

جنس جعبه سیاه از تیتانیوم و فولاد ضد زنگ می باشد

جنس جعبه سیاه از چیست؟

8-اما آنها به اندازه تلفن شما قدرتمند نیستند …

در پی حادثه MH370 ، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که زمان به روزرسانی روش های جمع آوری داده های پرواز رسیده است. مسافران قادر به گشت و گذار در اینترنت در طول پرواز هستند اما تکنولوژی جعبه سیاه با همان سرعت پیشرفت نکرده است و همچنان پهنای باند مورد نیاز برای پخش مقدار زیادی از داده های هواپیماهای بزرگ در حال حاضر امکان پذیر نیست.

  • mahan rezazade